• Suomi
  • English

Käyttäjäsopimuksen

Määritelmät:

  1. Määritelmät

Termi Määritelmä

Asiakas Fyysinen tai oikeushenkilö, joka on tehnyt ja maksanut tilauksen

ROSES24.FI-sivustolla.

Vastaanottaja Henkilö, jolle tavara toimitetaan.

Myyjä ROSES24SUOMI Oy (Y-tunnus – 3485004-6), joka myy tuotteita

ROSES24.FI-sivustolla.

Kuriiri Myyjän valtuuttama henkilö, joka toteuttaa tuotteiden toimituksen.

  1. Yhteys asiakkaaseen

Puhelut suoritetaan vain suomalaisista puhelinnumeroista, joiden suuntanumero on +358.

Tiedotus-SMS- ja sähköpostiviestit voidaan lähettää myyjän palveluosoitteista.

  1. Toimitus ja nouto
  • Myymälän ja noutopisteen osoite: Atlantinkatu 14, 00180 Helsinki
  • Toimitusalue: 30 km säteellä edellä mainitusta osoitteesta.
  • Toimitusaika: Päivittäin klo 09:00–22:00.
  • Tilauksen tekemisen yhteydessä Asiakas valitsee aikavälin tai tarkan toimitusajan.

3.1. Ajanmuutos

Myyjällä on oikeus siirtää toimitus-/noutoaika enintään 60 minuuttia, ja siitä ilmoitetaan asiakkaalle

puhelimitse tai sähköpostitse.

3.2. Kuriirin odottaminen

Kuriiri odottaa vastaanottajaa 5 minuuttia ja yrittää ottaa yhteyttä saatavilla olevilla tavoilla. Mikäli

tuotetta ei voida toimittaa:

  1. Tuote voidaan luovuttaa kolmannelle henkilölle samalla osoitteella.
  2. Toimittamattomat helposti pilaantuvat tuotteet palautetaan noutopisteeseen ja säilytetään 24

tuntia.

  1. Ei-pilaantuvat tuotteet (pakkaus, matkamuistot, varusteet) säilytetään 14 päivää.

Kun säilytysaika on umpeutunut, tuotteet hävitetään. Ilmoitus toimitus yrityksestä lähetetään

sähköpostiin, joka on ilmoitettu tilauksen yhteydessä. Myyjä ei takaa tällaisen ilmoituksen toimitusta.

3.3. Vastuu osoitteesta

Asiakkaan on annettava oikeat osoitetiedot ja vastaanottajan yhteystiedot. Mikäli osoitteessa on virhe

tai vastaanottaja kieltäytyy vastaanottamasta tilausta, vastuu on asiakkaalla. Uuden toimituksen

kustannukset maksetaan erikseen.

3.4. Vastaanottajan tunnistaminen

Kuljettaja pyytää vastaanottajan etu- ja sukunimen.

  1. Tuotteen vastaanotto
  • Vastaanottajan tulee tarkistaa tuote vastaanottaessaan.
  • Väärä tuote palautetaan heti kuljettajalle tai noutopisteeseen.
  • Tuotteen luovutus vastaanottajalle katsotaan ehdottomaksi hyväksymiseksi ja valitusten

puuttumiseksi. Mikäli asiakas on tehnyt palautusilmoituksen, mutta on sen jälkeen hyväksynyt

tuotteen, ilmoitus mitätöidään.

  1. Maksaminen ja tilauksen täyttäminen
  • 100 % ennakkomaksu pankkikortilla tai muulla sivustolla ilmoitetulla maksutavalla.
  • Maksamattomat tilaukset varataan 60 minuutiksi valitun noutoajan jälkeen, minkä

jälkeen ne peruutetaan automaattisesti.

  1. Peruutus ja palautus (kukat, hedelmät, ilmapallot)
  2. Peruutukset ja hyvitykset (kukat, hedelmät, ilmapallot)

Tilanne Asiakan oikeus

Palautus

  1. Tilauksesta on kulunut ≤ 24

tuntia ja toimitukseen ≥ 24 tuntia

Tilaus voidaan

peruuttaa

Rahapalautus (pankkikulut

vähennettynä, jos sovellettavissa)

  1. Tilauksesta on kulunut > 24

tuntia ja toimitukseen ≥ 24 tuntia

Tilaus voidaan

peruuttaa

Kuponki koko summalle

(voimassa 3 kuukautta)

  1. Toimitukseen on alle 24 tuntia Peruutus ei ole

mahdollinen

  1. 14 päivän palautusoikeus pilaantumattomille tuotteille

Säännösten mukaisesti (Consumer Protection Act (38/1978, Suomi):

  • Asiakkaalla on oikeus peruuttaa sopimus 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta,

mikäli tuotetta ei ole käytetty muuhun kuin ominaisuuksien tarkasteluun.

  • Tuote ja peruutusilmoitus on lähetettävä/myönnettävä myyjälle 14 päivän kuluessa.
  • Myyjä palauttaa maksut 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta tai

todisteesta sen palauttamisesta.

  • Asiakas maksaa palautuskustannukset, jos hän on selvästi valinnut kalliimman toimitustavan

kuin perusvaihtoehdon

  • Peruutusoikeus ei koske helposti pilaantuvia tuotteita eikä tuotteita, jotka on valmistettu

ostajan yksilöllisten vaatimusten mukaisesti (§ 6 Consumer Protection Act).

  1. Myyjän oikeus peruuttaa tilaus

Myyjällä on oikeus peruuttaa tilaus ja palauttaa maksettu summa, jos:

  1. Tuote on loppunut varastosta, eikä sopivaa korvausta voida tarjota.
  2. On tapahtunut tekninen virhe, jonka vuoksi hinta verkkokaupassa on merkittävästi alhaisempi kuin markkinahinta.
  1. Toimitus estyy force majeure -tilanteiden vuoksi (luonnononnettomuus, lakko jne.).

Muiden syiden vuoksi myyjä ei voi yksipuolisesti peruuttaa tilausta.

  1. Sovellettava laki ja riitojen ratkaiseminen
  • Näihin ehtoihin sovelletaan Suomen lakia ja soveltuvin osin EU:n laainsäädäntöä
  • Riidat ratkaistaan ensisijaisesti neuvotteluilla; jos sovintoa ei saavuteta, asia käsitellään

Helsingin käräjäoikeudessa.

  • Asiakkaalla on myös oikeus ottaa yhteyttä Suomen ODR-foorumin yksikköön tai Suomen

Kilpailu- ja kuluttajavirastoon.

Ehdot tulevat voimaan 08.07.2025 alkaen. Aikaisemmat ehdot menettävät voimansa kyseisestä päivämäärästä lähtien.

2025 ROSES24.FI