HENKILÖTIETOJEN KÄSITTELY
ROSES24.FI-verkkokaupan henkilötietojen vastuullinen käsittelijä on ROSES24SUOMI Oy (Y-tunnus: 3485004-6), postiosoite: Roihuvuorentie 21 lt. 4, 00820 HELSINKI, +372 57 87 61 69 ja sähköposti: [email protected]. OSES24SUOMI Oy siirtää maksujen suorittamiseksi tarvittavat henkilötiedot valtuutetulle yhteistyökumppanille Montonio Finance UAB:lle.
Mitä henkilötietoja käsitellään
- nimi, puhelinnumero ja sähköpostiosoite;
- toimitusosoite
- pankkitilin numero;
- tavaroiden ja palveluiden hinta ja maksuihin liittyvät tiedot (ostohistoria);
- asiakastuen tarjoamiseen tarvittavat tiedot
Mihin tarkoitukseen henkilötietoja käsitellään
Henkilötietoja käytetään asiakastilausten hallinnointiin ja tavaroiden toimittamiseen.
Ostohistoriatietoja (ostopäivämäärä, tuote, määrä, asiakastiedot) käytetään yleiskuvan laatimiseen ostetuista tavaroista ja palveluista sekä asiakkaiden mieltymysten analysointiin.
Pankkitilin numeroa käytetään asiakkaalle tehtäviin palautuksiin.
Henkilötietoja, kuten sähköpostiosoitetta, puhelinnumeroa ja asiakkaan nimeä, käsitellään tavaroihin ja palveluihin liittyvien kysymysten ratkaisemiseksi (asiakastuki).
Verkkokaupan käyttäjän IP-osoitetta tai muita verkkotunnisteita käsitellään verkkokaupan palvelun tarjoamiseksi osana tietoyhteiskuntaa ja internetin käyttöä koskevien tilastojen pitämiseksi.
Oikeusperusta
Henkilötietojen käsittely suoritetaan asiakkaan kanssa tehdyn sopimuksen täyttämiseksi.
Henkilötietojen käsittely suoritetaan lakisääteisen velvoitteen täyttämiseksi (esim. kirjanpito ja kuluttajariidat).
Vastaanottavat henkilöt, joille henkilötiedot siirretään
Henkilötiedot siirretään verkkokaupan asiakaspalveluun ostosten ja ostohistorian hallinnoimiseksi sekä asiakasongelmien ratkaisemiseksi.
Nimi, puhelinnumero ja sähköpostiosoite välitetään asiakkaan valitsemalle kuljetuspalvelun tarjoajalle. Jos tavarat toimitetaan kuriirin välityksellä, yhteystietojen lisäksi välitetään myös asiakkaan osoite.
Jos verkkokaupan kirjanpidon hoitaa asianomainen palveluntarjoaja, henkilötiedot välitetään asianomaiselle palveluntarjoajalle kirjanpitotoimien suorittamista varten.
Henkilötietoja voidaan siirtää tietotekniikan palveluntarjoajille, jos se on tarpeen verkkokaupan toimivuuden tai tietojen tallentamisen varmistamiseksi.
Tietoturva ja pääsy tietoihin
Henkilötietoja tallennetaan EU:n palvelimille, jotka sijaitsevat Euroopan unionin jäsenvaltion tai Euroopan talousalueeseen liittyneiden maiden alueella. Tietoja voidaan siirtää maihin, joissa Euroopan komissio on arvioinut tietosuojan tason riittäväksi, sekä yhdysvaltalaisille yrityksille, jotka ovat liittyneet Privacy Shield -järjestelyyn.
Henkilötietoihin on pääsy verkkokaupan työntekijöillä, jotka voivat tutustua henkilötietoihin verkkokaupan käyttöön liittyvien teknisten kysymysten ratkaisemiseksi ja asiakastukipalvelujen tarjoamiseksi.
Verkkokauppa soveltaa asianmukaisia fyysisiä, organisatorisia ja tietoteknisiä turvatoimia henkilötietojen suojaamiseksi vahingossa tapahtuvalta tai laittomalta tuhoamiselta, katoamiselta, muuttamiselta tai luvattomalta käytöltä ja luovuttamiselta.
Henkilötietojen siirto verkkokaupan valtuutetuille henkilötietojen käsittelijöille (esim. kuljetuspalvelujen tarjoaja ja tietojen tallennus) tapahtuu verkkokaupan ja valtuutettujen henkilötietojen käsittelijöiden kanssa tehtyjen sopimusten perusteella. Henkilötietoja käsitellessään valtuutetut käsittelijät ovat velvollisia varmistamaan asianmukaiset suojatoimenpiteet.
Henkilötietoihin tutustuminen ja niiden oikaiseminen
Henkilötietoja voi tarkastella ja korjata verkkokaupan käyttäjäprofiilissa. Jos ostos on tehty ilman käyttäjätilin luomista, henkilötietoja voi tarkastella ottamalla yhteyttä asiakastukeen.
Suostumuksen peruuttaminen
Jos henkilötietojen käsittely tapahtuu asiakkaan suostumuksen perusteella, asiakkaalla on oikeus peruuttaa suostumus ilmoittamalla siitä asiakaspalveluun sähköpostitse.
Säilytys
Kun asiakastili verkkokaupassa suljetaan, henkilötiedot poistetaan, ellei niiden säilyttäminen ole tarpeen kirjanpitotarkoituksiin tai kuluttajariitojen ratkaisemiseksi.
Jos verkkokaupassa tehdään ostos ilman asiakastilin luomista, ostohistoriaa säilytetään kolme vuotta.
Maksuja ja kuluttajavaatimuksia koskevissa riitatapauksissa henkilötietoja säilytetään, kunnes kyseinen vaatimus on täytetty tai kunnes vaatimuksen vanhentumisaika on päättynyt.
Kirjanpitoa varten tarvittavia henkilötietoja säilytetään seitsemän vuotta.
Poistaminen
Jos haluat poistaa henkilötietoja, ota yhteyttä asiakaspalveluun sähköpostitse. Vastaus poistopyyntöön lähetetään viimeistään kuukauden kuluessa, ja siinä ilmoitetaan myös tietojen poistoaika.
Siirto
Sähköpostitse lähetettyyn henkilötietojen siirrettävyyttä koskevaan pyyntöön vastataan viimeistään kuukauden kuluessa. Asiakaspalvelu todentaa henkilöllisyyden ja ilmoittaa henkilötietojen siirrettävyydestä.
Suoramarkkinointiviestit
Sähköpostiosoitetta ja puhelinnumeroa käytetään suoramarkkinointiviestien lähettämiseen, jos asiakas on antanut siihen suostumuksensa. Jos asiakas ei halua vastaanottaa suoramarkkinointiviestejä, on napsautettava sähköpostin alareunassa olevaa linkkiä tai otettava yhteyttä asiakaspalveluun.
Jos henkilötietoja käsitellään suoramarkkinointitarkoituksiin (profilointi), asiakkaalla on oikeus milloin tahansa vastustaa sekä henkilötietojensa alkuperäistä että myöhempää käsittelyä, mukaan lukien suoramarkkinointiin liittyvät profiilianalyysit, mistä on ilmoitettava asiakaspalveluun sähköpostitse.
Riitojen ratkaiseminen
Henkilötietojen käsittelyyn liittyvät riidat ratkaistaan asiakaspalvelun kautta([email protected]), +372 57 87 61 69).